FERIEGLIPP: Feilinformasjonen er en ferieglipp, ifølge Bernt Karoli­­us i Senja avfallsselskap. (Arkivfoto).
FERIEGLIPP: Feilinformasjonen er en ferieglipp, ifølge Bernt Karoli­­us i Senja avfallsselskap. (Arkivfoto).

Beklager forvirringa

TROMSØ: Senja avfallsselskap beklager rot og dårlig kommunikasjon. Selskapet ønsker primært ikke konteinere på grunn av forsøpling rundt dem.

Publisert Sist oppdatert

Ordfører Ole-Johan Rødvei har vært på ferie og kjenner ikke til at det har vært feilinformert på kommunehuset. Han henviser til Senja avfallsselskap, som kommunen kjøper tjenesten av, for nærmere informasjon om søp­pel­ordninga.

Bernt Karolius, fungerende driftssjef ved Senja avfallsselskap, reagerer på følgende måte når han får høre om feilinformasjonen:

– Da har det skjedd en ferie­glipp her. Vi har plassert kontein­erne et annet sted, svarer han.

Karolius gir uttrykk for at han forstår forvirringa som har oppstått, og at det er beklagelig at informasjonen på nettsida til Balsfjord kommune er feil.

– Jeg beklager at vi og kommunen ikke har samsnakket godt nok.

Konteinerne skal ha blitt flyttet for om lag to uker siden, dagen etter at Nye Troms skrev om søppelet som fløt rundt dem.

– Det burde stått på konteinerne at restavfallet kun gjelder fritidsboligene. At de blir fylt opp av andre er jo et problem, sier Karolius.

I og med at hyttefolket har betalt for avfallet, er Balsfjord kommune pliktig til å ha ei fungerende søppelordning. Den spredtbygde hyttebebyggelsen kan komme til å få et tilbud om søppelsekker i veikanten og app-ordning. Konteinere er egentlig ikke ønskelig.

– I prinsippet ønsker vi ikke slike løsninger, da det blir forsøpling og økte kostnader, uttaler fungerende driftssjef Bernt Karolius ved Senja avfallsselskap.

Powered by Labrador CMS