IKKE BRA: Det er neppe slik det er ment at overgangen inn på brua skal se ut for bilistene. Foto: Ivar Løvland
IKKE BRA: Det er neppe slik det er ment at overgangen inn på brua skal se ut for bilistene. Foto: Ivar Løvland

Savner sårt vedlikehold

NORDKJOSBOTN: Det er neppe noen tvil om at gamle Vollan bru ved Nordkjosbotn har sett sine beste dager.

Publisert Sist oppdatert

Derfor har den også et maks akseltrykk på 4 tonn som gjør at større kjøretøyer ikke har lov til å kjøre over brua.

I sosiale medier har den senere tiden vært mange «rop om hjelp» for å få bruka også i bedre kjørbar stand for mindre lette kjøretøy. Det er særlig skøytene på hver side av brua som er dårlige. Stålbeslag er fremme i dagen, og det er nå store glipper og kanter i stålet som folk uttrykker redsel for skal resultere i punkteringer.

Verst er det på norsiden av brua, der et par meter av asfalten er nærmest helt sundkjørt, og delvis helt borte fra stålunderlaget som ser dagslyset helt uten problemer.

I fjor fikk skjøtene på brua så vidt noen nødreparasjoner i forbindelse med at sykkelrittet Arctic Race of Norway passerte. Kanskje må det et nytt internasjonalt etapperitt til for at brua skal oppgraderes?

Powered by Labrador CMS